Siendo la fotografía una elección de una infinidad de variables; encuadre, óptica, film, combinación diafragma-velocidad de obturación, soporte final y muchas más; nos preguntábamos si existe una elección consiente o inconsciente en la forma de construir imágenes en nuestra región, Latino América. Cuando llegamos a Bogotá conocimos a Andrés Foglia y le preguntamos si existe una visualidad latinoamericana.

En este apunte nos da su opinión; bases sobre las cuales plantearse la pregunta, aproximaciones comunes a la técnica, lo latinoamericano, latino-americanismos, puntos de encuentro, construcción de visualidad, la mirada, patrones estéticos, estereotipos, entre otros.

http://www.andresfoglia.com/

http://andresfoglia.tumblr.com/

Since photography is a choice on an infinite number of variables; framing, optics, film, combination of diaphragm-shutter speed, final support and many more; we wondered whether there’s a conscious or unconscious choice on how we construct images in our region, Latin America. When we arrived to Bogota we met Andrés Foglia and asked him if there’s a Latin American visual identity.

In this note he gives us his opinion; foundations on which to ask the question, common approaches to technique, the Latin American, latin-americanism, meeting points, construction of visual identity, way of seeing, aesthetic patterns, stereotypes, among others.

Written By